2005年11月24日







Tunning Apexi SAFC
响年中裝咗個SAFC,噚晚終於去tune番佢,點解拖咗幾個月先搞?係因為要搞好晒D東菇風隔、Intake、儲風Pipe.......仲要等埋換偈油、火咀......等等!其實呢類型嘅產品响好多年前已經有,以前我都有部Field HyperR SAFC,果陣坊間嘅改車技術冇咁「完善」,往往都係靠「人肉馬力機」去tune,效果都係有D「人云亦云」,tune車師傅搞完一輪話爽嘅,自己心理作用「又好似係」,始終冇乜實質數據去支持!







SAFC嘅工作原理其實唔算太深,簡單來講,佢係空氣計流(Air Flow Sensor)及行車電腦(ECU)之間嘅一個「騙子」(AE車系用嘅係Vacuum Pressure Sensor),SAFC會「改變」Sensor得來嘅數據再傳輸到ECU,令ECU有異於正常去指揮供油系統運作,即係改變咗引擎嘅供油量。而整個工序最重要係注意引擎嘅空燃比(Air/Fuel Ratio),空燃比較濃無疑係可以保護引擎,但亦會有俗稱「燒唔晒」嘅現象,引擎只會大食兼冇力;反之空燃比較稀則會有俗稱「唔夠油食」嘅現象,引擎表現可能好爽,但太極端亦會令燃燒室溫度上升,產生爆震(Knocking),對引擎損害之餘亦會令馬力流失!







另一方面,大家必要清楚,即使係同樣型號嘅引擎,基於損耗程度、改裝程度、駕駛習慣......等有所唔同,大家嘅SAFC設定亦唔會相同!所以唔好問我嘅setting係點樣(我用緊東菇、7度火咀,抄咗我一定唔會啱你!!),對於呢種精細嘅工序,儀器、工具、技術同經驗都係缺一不可!响朋友介紹之下,認識到一間名為--ECU Works嘅公司,佢哋採用咗Lambda sensor接駁到行車電腦及手提電腦,經過多次實地試車來記錄行車數據如:轉數、空燃比、油門角度.....等等,然後技師會因應不同因素同埋我嘅駕駛需要去Fine Tune部SAFC,而最令我佩服嘅係,佢哋竟然有HKS Knocking Monitor,全程用HeadPhone監聽住引擎有冇Knocking嘅情況,呢方面我係覺得佢哋係專業嘅!!Tuning嘅詳細原理、分析我就「唔拋書包」,因為太深入嘅我就真係唔識!







大家又可能我响度幫人賣廣告,講就天下無敵,我就好鐘意用數據比較,同樣今次我用0-100km/hr時間去比較:
Tune SAFC前
輪胎:195/55/15
入風:Tom's原裝位海綿風隔
車重:只有司機一名,冇Subwoofer,冇後備胎,冇什物,電油缸少於1/10 (啱啱番噴完乜都未裝番上車
0-100km/hr:10.02sec

Tune SAFC後
輪胎:195/45/16
入風:HKS東菇,仿Tom's Super Intake,仿ARC儲風Pipe
車重:司機一名,160磅乘客一名,有Subwoofer,有後備胎,全車什物,電油缸多於4/5(Caltex入$500油送牙膏,所以打爆缸)
0-100km/hr:9.89sec







基本上間「好似」唔差大遠,tune咗之後只快咗0.2sec,但大家睇咗試車條件就會明白.......好多人都話東菇、車重都會破壞頭段,我好認同!等我遲吓執走晒D什物再試,唔知會快幾多?Keep住Update我個Blog啦!hahahahaaaaaa !!

ECU Works
聯絡電話:8106 9939
電郵:info@ecuworks.com
地址:九龍油塘草園街4號華順工業大廈地下c室

沒有留言: