2006年4月28日



「胎軨、避震、喉」呢三樣可以講係改車嘅指定動作,不過對於AE110黎講,死氣喉可以講係最「麻煩」嘅一項改裝!一般街車排氣系统設計都係切件式,通常都係分開蕉、頭Pipe、催化、中喉及尾喉,中間係靠一D俗稱「法蘭」嘅東西接合,都唔知係生產成本問題,定係日本廠方認為AE110嘅死氣喉設計係近乎完美,不需維修、更換或作改裝……其設計除咗蕉之外,由頭Pipe、催化、中喉至尾喉係一體化,即係中間完全冇接口位,萬一任何一部份有損壞就要整條更換,設計非常失敗!!亦因為呢個原因,AE110改裝死氣喉嘅選擇係好少好少!正路而工序簡單嘅,有TRD或SheepDog尾喉,安裝方法係Cut斷原裝中喉打後位置,再套上新尾喉即可!SheepDog有N組同大尾豉,兩隻我都未試過,有D朋友裝過大尾豉,新喉D聲都好沉實好正,全不銹鋼造賣相好好,性能方面就唔清楚,價錢都好公道,Promotion賣$1800連安裝,但係兩年左右D聲就散晒拆晒……

TRD尾喉我就响10年前AE100時代用過,中喉直徑48.6mm,尾喉咀直徑76.3mm,聲音方面係好「低調」,無論低中高轉都好似有層隔音屏隔住D聲咁,而且好實聲,好正!性能方面就低中轉反應同原裝差唔多,4000轉後上得快咗少少,可能我以前部100仔係AT,所以好多馬力比個波箱食哂!不過TRD喉只係用普通鋼材製造,以$3700售價未必有說服力叫人去買……另類選擇嘅,我都用過一條EK4專用嘅5Zigen Fireball N組喉當然係cut尾鼓燒焊安裝果隻,嘩!呢條喉D聲好爆同好尖!唔似大尾豉咁沉實3000轉打後直頭震耳慾裂,我仲記得起初好鐘意果種聲,好有racing feel,雖然3000以下反應有D呆,好彩中高轉上得快彌補番!但係用咗一排之後覺得嘈好煩,尤其highway 常用3000-3500轉,D音響扭到極大聲但係都聽唔到,激死!
另一選擇係位於火炭嘅威迅(Wilson)出品嘅S不銹鋼尾鼓(唔好誤會,咁啱同名咋,我冇份架)!雖然我冇用過,但係我有個玩B14 Sunny嘅朋友就用緊,性能我就唔清楚,車主就話頭中尾都好咗,好堅!同埋用咗3年幾都冇乜問題,我就覺得D聲真係唔錯,有D似TRD果種低調沉實聲!而且呢間威迅都幾專業,度位燒焊同安裝過程都好有水準,唯一保留係佢始終係土炮造,凈尾豉連安裝要$2800,中至尾連安裝要$5000,抵唔抵見仁見智!如果想進一步擴大改裝空間,可以張整套排氣系統改成AE111流用,方法係响催化器打後位置開刀,再焊上原裝款嘅法蘭,咁樣做嘅好處係可以對應所有AE111嘅喉,改裝自由度大增,不過最好搵專業D嘅死氣喉公司(例如威迅或彩虹),







因為如果施工欠佳可能令日後尾鼓安裝有走位現象,呢項改裝工程費用都唔平,度位、開刀、燒焊、裝尾喉全部約$700-1000,有D細車房$300有交易,視乎情況。尾鼓選擇方面,最平而有效果嘅係AE111原裝尾鼓,我之前用過,連埋個喉通型假催化,頭段好有力上,尾段仍然有少少頂住,聲音方面係典型原裝喉聲,二手價約$500-800,係平價中嘅好選擇!有好多人會用AE101嘅燕子喉,貪佢有左右大細尾鼓,低轉只用細鼓排氣保持扭力,高轉時會兩邊出氣增加馬力,呢個設計係好好,不過條喉嘅重量會倍增,而且安裝亦唔係咁易,我見有好多AE110裝完之後條中喉隋下,成日撞底,加上最新只有95年,所以質素上有D保留,潮濕嘅雨天如果見到條燕子喉响怠轉嘅情況下,兩邊大細尾鼓同時都有水蒸氣出,其實代表條喉已打柴!



Racing喉方面我就用過柿本改中至尾大尾鼓,個賣相好「搞笑」,唔好以為佢個咀好大,其實係假狗,裡面個咀先係真嘅,柿本改D聲好勁,但係冇N組咁尖音;屬於沉實大聲果類,低轉都有聲,可能尾咀較大令回壓唔夠,同埋個喉通型假催化嘅關係,性能就低轉比較冇力,但過咗3500RPM後馬力就出現至cut油,如果唔嫌太嘈,其實都唔錯!之後好采比我揾到條FGK LegalisR中至尾,係有個朋友部AE111BZR裝咗2個月吸四Total Loss咗賣比我,好抵!中喉直徑60.5mm,尾咀90mm,係著重低扭嘅設計,呢條喉D聲好正!似TRD果種低調實聲,性能就頭段好好力,同AE111原裝差不多,可能我換呢條FGK嘅同時,亦裝番個原裝4AGE催化,所以高轉冇柿本改咁放,但係都夠出!另外亦有FGK PoweGetter, HKS, 5Zigen, TRD(4AGE), Tom’s等等……好多好多,我都冇用過所以冇Comment!





有關FGK LegalisR 嘅官方數據,可以睇呢條Link
http://www.fujitsubo.co.jp/search/prod-v.php3?prodID=000000000000001030&cnamID=00000596

5 則留言:

taro 說...

ha, wilson 夠晒詳細! thx!!

匿名 說...

wilson 兄
1.)請問更換假催化驗車可以通過廢氣測試?
2.)更換中至尾喉&由蕉至尾後分別?

Wilson 說...

1.)請問更換假催化驗車可以通過廢氣測試?
No !

2.)更換中至尾喉&由蕉至尾後分別?
Faster in high end, eg. 4000-6300RPM

匿名 說...

驗車咁点可以通過?
請問可否講解下換輕飛輪 or Diy 輕飛輪?
&兩者價錢?裝後有多少分別?
(因小弟極力子就到期)
thx

Wilson 說...

驗車咁点可以通過?
車房鬼驗 or 安裝「真」催化去驗

請問可否講解下換輕飛輪 or Diy 輕飛輪?
&兩者價錢?裝後有多少分別?
Tom's 輕飛輪, $2500左右,冇裝過,No comment, 試過部1300cc Echo用Tom's 輕飛輪,好爽!
土炮刨飛輪,剩刨飛輪人工$400,唔知刨幾多,機器鋪好多都知,我連TRD Sport Clutch (圓碟式)一齊裝,效果好食Clutch之餘RPM亦上得快咗

Tom's Flywheel = $2500
TRD Sport Clutch = $2400
Toyota Clutch Bearing = $300
Install Fee = $1000
Total = >$6000 .......

If use 土炮刨飛輪 = $400
Total = >$4000

u think think use Tom's Wheel or 土炮刨飛輪